Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Cos cumparaturi
0 produs(e) - 0,00 Lei
Cosul de cumparaturi este gol!

Protectia Datelor cu Caracter Personal - Ghid pentru HR

Cod produs: GDH001
Disponibilitate: In Stoc
Pret:
147,00 Lei
fara TVA: 140,00 Lei

Protectia datelor personale in Departamentul HR! 
Masuri specifice pe care trebuie sa le ia orice manager 
de resurse umane! 

 

Stimate manager de resurse umane,

Ghidul GDPR pentru managerii HR va arata care sunt aceste proceduri si ce aveti de facut pas cu pas. Ghidul cuprinde:
• Analiza activitatilor de prelucrare a datelor cu caracter personal de catre Departamentul HR
• Evidenta activitatilor de prelucrare
• Procedura de raspuns solicitarilor privind drepturile persoanelor vizate; solutii si modele
• Responsabilul privind protectia datelor cu caracter personal (DPO)
• Evaluarea impactului asupra protectiei datelor (DPIA)
• Securitatea datelor cu caracter personal
• Stocarea datelor cu caracter personal
• Model de procedura si masuri organizatorice

Iata in continuare cateva aspecte pe care trebuie sa le cunoasteti:

1. GDPR a aparut ca urmare a intensificarii activitatii in mediul online
Intr-adevar, gratie exploziei comertului online, companiile au colectat cantitati uriase de informatii personale despre clientii lor si, fara un cadru de reglementare, exista pericolul ca aceste informatii sa fie folosite in scopuri negative si discriminatorii. De aici nevoia de confidentialitate si protectie.

2. Regulamentul se aplica tuturor companiilor care prelucreaza date cu caracter personal
Si, atentie, nu este vorba aici doar despre companiile din Europa, ci si despre cele din afara spatiului UE care prelucreaza date personale ale cetatenilor UE. Orice companie care lucreaza cu informatii legate de cetatenii europeni trebuie sa se supuna prevederilor GDPR!

3. Definitia “datelor personale” devine mult mai cuprinzatoare
Aceasta definitie era oricum destul de larga, dar Regulamentul ii da noi dimensiuni: absolut orice informatii care pot fi folosite pentru a identifica sau contacta un individ sunt considerate acum date personale. Si sunt incluse aici si informatii culturale, economice, sociale, ba chiar si genetice, iar asta face sa nu prea mai ramana multe informatii care sa nu fie vizate de GDPR.

 4. Acordul pentru utilizarea datelor personale se va obtine mult mai greu
Regulamentul spune ca tacerea sau inactivitatea/pasivitatea persoanei careia i se cere acordul nu vor mai constitui consimtamant implicit si ca e necesar ca persoana in cauza sa fie informata intr-un limbaj simplu si fara echivoc asupra tipului de date pentru care i se solicita acordul si asupra modului in care acestea vor fi procesate si folosite. 

5. Vor aparea “data protection officers (DPO)”
Regulamentul cere autoritatilor publice si tuturor entitatilor care monitorizeaza date personale la o scara foarte mare sa numeasca un “data protection officer (DPO)”, al carui rol va fi sa supravegheze  procesul de prelucrare a datelor si sa se asigure ca toate operatiunile se fac conform legii. Se estimeaza faptul ca este necesara crearea in Europa a 28.000 de posturi de DPO.

6. Scurgerile de informatii trebuie raportate in 72 de ore
Regulamentul prevede necesitatea unei monitorizari permanente pentru detectarea scurgerilor de informatii. Asta presupune existenta unor sisteme informatice performante pe care multe organizatii nu le au. Va fi necesar de asemenea un training si, probabil, vor trebui schimbate politicile de securitate in cadrul respectivelor organizatii.  

 

Scrie un review

Nume:



Review:

Nota: HTML nu este interpretat!

Rating: Prost           Bun

Introdu codul in casuta urmatoare: